Categorii blog
Căutare în blog
Ultimele comentarii
Fără comentarii

Top 7 Mituri despre Nutriție

Postat pe07.15.2021

Nutriția și un stil de viață sănătos au devenit subiecte la ordinea zilei, atât pe rețelele sociale, cât și în rândul specialiștilor și al scriitorilor. Ceea ce se omite de multe ori este faptul că, mare parte din informațiile transmise fac parte din categoria “Mituri”.

În acest articol ne propunem să demontăm cele mai des răspândite mituri despre nutriție.



1. Evită grăsimea cu orice preț

Unul dintre cele mai des răspândite mituri este că...grăsimea este rea și trebuie să o eviți cu orice preț. Nimic greșit în această informație, însă o componentă esențială lipsește - grăsimile saturate și consumate în exces sunt într-adevăr dăunătoare pe termen lung. La fel ca în cazul carbohidraților și a proteinelor, grăsimile sunt esențiale pentru o bună funcționare a organismului uman, însă cele naturale. Specialiștii în domeniul nutriției recomandă consumul echilibrat de grăsimi naturale, pe care le puteți extrage din semințe de in, avocado, fructe oleaginoase, ouă, fasole.



2. Carbohidrații îngrașă


De-a lungul anilor carbohidrații au fost considerați principala cauză a deteriorării corpului și în special a îngrășatului. Pornind de la această premiză parțial falsă, majoritatea dietelo și curelor de slăbire exclud complet carbohidrații.

Ceea ce trebuie luat în considerare, la fel ca în cazul grăsimilor, este faptul că sursa carbohidraților face diferența. Carbohidrații în forma lor integrală, de exemplu fructele, cerealele integrale, pastele integrale reprezintă o reală sursă de enrgie pentru corpul uman.

Aceștia nu au surse interne de îngrășare, iar consumul lor în cantități optime, astfel încât să-ți asiguri aportul energetic zilnic, este benefic.



3. Mesele după ora 6 îngrașă

Acest mit continuă să răsune zgomotos în urechile oamenilor chiar și în prezent. Conform acestui mit, orice aliment consumat după ora 6 (dacă e vorba și de bombe calorice, cu atât mai rău) duce la...kilograme în plus. Nimic mai fals de atât.

Corpul uman nu ține cont de ora la care mănânci, ci de numărul de kalorii consumate. Singura frântură de adevăr din acest mit este faptul că este indicat să mânânci cu 2-3 ore înainte de culcare, pentru a favoriza digestia și a nu te culca “cu stomacul plin”.



4. Îndulcitorii artificiali sunt mai sănătoși decât zahărul


Cu siguranță, în ultima vreme produsele zero zahăr au devenit din ce în ce mai populare și deopotrivă consumate. Conform acestui mit acești îndulcitori suplinesc zahărul dar sunt mult mai sănătoși.

În contradictoriu cu acest mit, s-a demonstrat că îndulcitorii pot avea efecte adverse asupra organismului nostru, cauzând inflamații la nivelul intestinului subțire, dar și un dezechilibru al florei intestinale.

Este recomandat consumul moderat de zahăr și îndulcitori, chiar dacă eticheta indică „zero zahăr”.



5. Gustările între mese îți asigură sănătatea

Contrar numeroaselor informații preluate și publicate pe social media, în care se promovează un stil de viață echilibrat prin respectarea celor 3 mese zilnice și o serie de gustări, cele din urmă nu sunt realemente o sursă de sănătate.

Cercetătorii susțin că gustările între mesele principale sunt preponderent alăctuite din alimente bogate în sare, zahăr și alți aditivi ce nu fac altceva decât să-ți crească aportul caloric fără a aduce vreun beneficiu.

O masă principală bogată în alimente integrale și naturale este mult mai sățioasă și potolește nevoia de alte gustări.



6. Produsele lactate îți asigură calciul

Primul lucru la care îți zboară gândul când vine vorba de produse lactate este „oase sănătoase”. De aici a pornit și mitul că doar mâncând multe lactate îți poți asigura doza de calciu. Este adevărat că brânza, laptele, iaurtul dar și alte produse lactate au un conținut bogat de calciu, însă vin la pachet și cu o serie de dezavantaje precum: intoleranța la lactoză sau congestie limfatică. Astfel, din sursa ideală pentru asigurarea aportului de calciu se transformă în alimente de evitat.

Pentru a obține necesarul zilnic de calciu, poți consuma alimente precum semințe, nuci, leguminoase, pește, dar și vitamine și suplimente recomandate.



7. Mesele mici și dese stimulează metabolismul

Cercetătorii au demonstrat că a mânca 2-3 mese pe zi are exact același efect în ceea ce privește arderea caloriilor ca atunci când consumi 5-6 mese, dar cu un aport caloric mai mic per masă.

Acest obicei alimentar de a distribui cantitatea de alimente pentru mai multe mese poate fi util pentru cei care doresc să-și pondereze pofta de mâncare, însă există o serie de dezavantaje. S-a demonstrat științific că mesel dese favorizează acumularea de grăsimi abdominale, având efecte negative și asupra ficatului.



Concluzii

Chiar dacă aceste mituri continuă să existe și să influențeze percepția oamenilor asupra nutriției și unui stil de viață sănătos, este important să știm că ele există, iar pe termen lung pot afecta echilibrul și bunăstarea oamenilor. Dacă ai mai auzit și despre alte mituri care ți-au atras în mod special atenția, lasă-ne un comentariu.

Produse recomandate
10,42 lei (inclusiv TVA)
Semințele de in constituie o sursă importantă de acid alfalinoleic, o substanță din familia binecunoscuților acizi grași Omega 3, esențiala pentru organism, deoarece protejează membrana celulară.
Lasă un comentariu
Lasă un răspuns
Te rugăm autentifică-te pentru a posta un comentariu.

Cont

Click pentru mai multe produse.
Nu au fost găsite produse.

Meniu

Crează un cont gratuit pentru a salva articolele favorite.

Autentificare